Apteekin eläinlääkintä 2020

16.09.2020 - 16.09.2020

Apteekin asiakaspalvelussa oleville farmaseuteille ja proviisoreille sekä eläinlääkevastaaville suunnattu koulutustapahtuma, jossa pääset päivittämään tietojasi eläinten sairauksista ja lääkinnästä sekä saamaan hyödyllisiä vinkkejä päivittäiseen työhön. Luennoitsijoina jälleen oman aiheensa asiantuntijaeläinlääkäreitä.

Tänä vuonna aiheina ovat pieneläinten kivunhoito ja siihen liittyvä neuvonta, päivitys myrkytystietouteen, koiran ja kissan käytösongelmien ja stressin hoito ja vinkit lemmikkien lääkkeiden antoon kotona. Lisäksi erittäin hyödyllinen luento kissan ja koiran kroonisten sairauksien lääkinnästä, lääkeneuvonnasta ja apteekkilaisen roolista näiden sairauksien hoitotasapainon seurannassa.

09.00    Näyttely aukeaa

09.30    Avaus
ELL, proviisori Anne Varjo

09.45    Lemmikkien lääkkeenanto kotona ja käytöshäiriöiden hoito
- Lääkkeiden antaminen kotona; vinkit ja välineet
- Käyttäytyminen, pelko ja stressi: lääkkeet ja apteekkituotteet
ELT, PG Dip. CABC Tuulia Appleby

11.00    Tauko ja tutustuminen näyttelyyn

11.45    Päivitä tietosi koiran ja kissan myrkytyksistä
 - Uudet jyrsijämyrkyt: alfakloraloosi
 - Lemmikinomistajan ajantasainen kotiaptekki
 ELT Mari Vainionpää

12.30    Tauko ja tutustuminen näyttelyyn

14.00    Pieneläinten kipulääkkeet ja kipulääkeneuvonta
 - Yleisimmät kipulääkkeet; koira, kissa, kani ja lemmikkijyrsijät
 - Kipeän ja kipulääkittävän eläimen kanssa huomioitavia asioita asiakaspalvelunäkökulmasta
ELT Mari Vainionpää

15.15    Kissan ja koiran yleisimmät pitkäaikaista lääkehoitoa edellyttävät sairaudet – mitä apteekkihenkilökunnan tulee tietää?
 - Asiakaspalvelussa huomioitavat asiat mm. minkälaisia haittavaikutuksia eläimille voi syntyä, tai milloin on syytä epäillä, ettei sairaus ole hoitotasapainossa
  - Mm. sydänsairaudet, endokriinielinten sairaudet, immuunivälitteiset sairaudet
 ELT, pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Sanna Viitanen

16.45    Tilaisuus päättyy

ELT, vastaava eläinlääkäri Mari Vainionpää, Eläinlääkäriasema Askel

ELT, PG Dip. CABC Tuulia Appleby, AB Klinikka

ELT, pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Sanna Viitanen, Yliopistollinen eläinsairaala

Hintoihin lisätään ALV 24 %

• 275 euroa, kun ilmoittaudut 30.6. mennessä
  • 330 euroa, kun ilmoittaudut 1.7.-6.9.
  • 395 euroa, kun ilmoittaudut 7.9. jälkeen

Yli 30 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista veloitetaan peruutuskuluina 50 euroa. Mikäli peruutus tapahtuu 15-29 vrk ennen koulutusta, koulutuksen hinnasta peritään 50 %. Mikäli osallistuminen perutaan 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkamista tai myöhemmin, koulutuksen hinta on maksettava kokonaisuudessaan. Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastapaukset, joiden kohdalla veloitetaan vain 50 euron peruutuskulut.

Mikäli koulutus joudutaan peruuttamaan, palautamme jo maksetut osallistumismaksut. Muita osallistujalle mahdollisesti aiheutuneita kuluja, kuten hotelli- ja matkakuluja, emme korvaa. Päätös mahdollisesta peruutuksesta vähäisen osallistujamäärän vuoksi pyritään tekemään viimeistään 30 vuorokautta ennen koulutuksen alkamista. Tämän jälkeen koulutus peruutetaan ainoastaan pakottavista, Fennovetista riippumattomista syistä.